歌唱是你的魔法,予你不畏艰难的勇气


[Lyrics] Immortals - Fall Out Boy

*最近又重温了大白,一直都很喜欢这部的片尾曲。以前一直都觉得歌很好听很热血,但都对他的歌词不太理解。直到最近细品才发现里面每一句都(可以)是Hiro对Tadashi想说的话,结果就是每品一遍都把自己从头到脚虐了个酸爽,太意难平了,唉。看了一遍动画集后,我想可能直到现在Hiro心中的伤口都没有完全愈合,只是被缝了起来,而“缝线针”总有意外崩开的时候。

 

*这里是草右,一颗喜欢开脑洞和自我意识流翻译歌词的草右,写啥都是为了开心,如果有缘能让你有些共鸣会更加开心

 

 ***

 

Immortals - Fall Out Boy

 

 

They say we are what we are

旁人总对我们有各种定义

 

But we don't have to be

我们就只做我们自己就好

 

I'm bad behavior but I do it in the best way

像我有时也会十分淘气,但那也是我在竭尽全力做自己

 

I'll be the watcher (watcher) of the eternal flame

我会成为那永恒之焰的守望者

 

I'll be the guard dog of all your fever dreams

也会守护你所有疯狂的梦想

 

Oooooooh

Oooooooh

I am the sand in the bottom half of the hourglass (glass, glass)

犹如被时间之流冲刷而遗忘的底部之沙

 

Oooooooh

Oooooooh

I try to picture me without you but I can't

无论我如何努力,也无法想象自己能够独立前行的画面

 

'Cause we could be Immortals, Immortals

我们本可以成为永垂不朽的传说

 

Just not for long, for long

即使不会真的有永久那么久也没关系

 

And live with me forever now

我一直梦想着你会与我同生共死

 

Pull the blackout curtains down

可那却是在我闭上双眼之后才能见到的

 

Just not for long, for long

只能维持到梦醒为止的画面

 

Because we could be Immooooooo- Immortals

Immooooooo- Immortals

Immooooooo- Immortals

Immooooooo- Immortals

我们本该成为永垂不朽的传说

 

 

Sometimes the only pay off for having any faith

有时抱持某种信仰的唯一价值

 

Is when it's tested again and again everyday

是在自己一次次对它的质疑中体现的

 

I'm still comparing your past to my future

我仍将你过去的辉煌比作我将来的梦想

 

It might be your wound

也许那些经历仍会让你感到痛苦

 

but they're my sutures

但如今也能缝合我的伤口

 

Oooooooh

Oooooooh

I am the sand in the bottom half of the hourglass

犹如被时间之流所磨砺而弥留下的底部之沙

 

Oooooooh

Oooooooh

I try to picture me without you but I can't

如果没有你,无论我如何努力,想必也无法成就今天的自己

 

'Cause we could be Immortals, Immortals

我们会成为永垂不朽的传说

 

Just not for long, for long

相信很快那个时刻就会到来

 

And live with me forever now

你其实一直都在我身边

 

Pull the blackout curtains down

尽管我无法阻挡黑夜袭来

 

Just not for long, for long

但总会有白日冲破这片黑暗

 

Because we could be Immooooooo- Immortals

Immooooooo- Immortals

Immortals

我们终会成为永垂不朽的传说

 

And live with me forever now

我们会一直在彼此的身边

 

Pull the blackout curtains down

当我决定将黑暗抛到脑后,踏上我们共同的梦想之路

 

Because we could be Immortals, Immortals

我们终将成为永垂不朽的传说

 

Just not for long, for long

相信那个时刻很快就会到来

 

We could be Immooooooo- Immortals

Immooooooo- Immortals

Immooooooo- Immortals

Immooooooo- Immortals

世人将代代传送着你与我共同谱写的传说


***

评论 ( 1 )
热度 ( 16 )
  1. 共2人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© ❀→ | Powered by LOFTER